Zapri meni
Kategorija:
SFU Ljubljana
Objavljeno: 20. 03. 2025

Uspešno izpeljan 4. študijski dan SFU Ljubljana

Študijski dan 2025

V torek, 18. marca 2025, je na SFU Ljubljana potekal 4. študijski dan, ki je združil študente in strokovnjake s področja psihologije in psihoterapije z namenom raziskovanja vpliva kulturnega konteksta na klinično prakso. Dogodek je bil zasnovan kot interdisciplinarno srečanje, na katerem so se udeleženci poglobili v aktualne teme, se povezali in izmenjali izkušnje, kar je bistveno prispevalo k širjenju znanja in izboljševanju terapevtskih pristopov.

Dogodek se je začel z uvodnim nagovorom direktorja SFU Ljubljana, Univ.-Prof. Dr. Mirana Možine, in vodje oddelka za psihologijo na SFU Ljubljana, Univ.-Prof. dr. Andreje Poljanec. Sledila so pestro zasnovana predavanja in interaktivne delavnice.

Osrednji govorniki študijskega dneva so bili raziskovalci in predavatelji iz SFU podružnic, ki s svojim delom pomembno prispevajo k razumevanju ključnih psiholoških vprašanj:

  • Univ.-Prof. Dr. Jaan Valsiner, je predavatelj na Fakulteti za psihologijo na SFU Dunaj, ki je prek spletnega predavanja predstavil, kako se kulturna psihologija povezuje s klinično prakso. Poudaril je pomen kulturnega prostora kot orodja za razumevanje duševnega zdravja ter orisal nasprotje med tradicionalnim pristopom, osredotočenim na "spremenljivke", in novim sistemskim pristopom, osredotočenim na "membrane". Mladi psihologi so bili spodbujeni k iskanju inovativnih rešitev za povezovanje raziskovanja s klinično prakso.

  • Univ.-Prof. Dr. Meike Watzlawik, predstojnica Oddelka za psihologijo na SFU Berlin, ki je osvetlila raziskovalni vidik spolnosti in spolnih usmerjenosti. Predstavila je pomen razumevanja in spoštovanja raznolike spolne identitete ter različne koncepte merjenja in razumevanja spolne usmerjenosti, kot so Kinseyeva lestvica, strateški esencializem in teorija seksualne konfiguracije.

  • Asst.-Prof. Dr. Dominik Stefan Mihalits, prodekan za mednarodne zadeve na Fakulteti za psihologijo SFU Dunaj, ki je predstavil tematiko ekstremizma v sodobni družbi. Poudaril je subjektivnost in dinamiko ekstremističnih pojavov ter prikazal, kako se skrajna stališča vpenjajo v družbeno dinamiko in oblikujejo širša sociokulturna dojemanja.

Po osredni predstavitvi so na poster sekciji magistrski študenti psihologije predstavili teme svojih magistrskih nalog, Na predstavitvi so sodelovali:  Lea Damnjanović, Grozdana Erjavec, Maj Fajfar, Sofija Glaser, Florentina Mihelič, Mina Morrgan, Maja Ocvirk, Ana Osvald, Barbara Podlogar, Anja Repe, Zoya Sagmeister Martini, Urban Braune in Tomaž Otorepec. 

Po predstaviti so se udeleženci študijskega dne udeležili ene od interaktivnih delavnic: 

Študijski dan, od leve proti desni: Matej Vajda, Priscilla Fabrizi, dr. Dominik Mihalits, dr. Andreja Poljanec, Žan Leiler in dr. Meike Watzlawik
Od leve proti desni: Matej Vajda, Priscilla Fabrizi. dr. Dominik Mihalits, dr. Adreja Poljanec, Žan Leiler, dr. Meike Watzlawik
  • Univ.-Prof. Dr. Meike Watzlawik – Pogajanja o identiteti v klinični praksi. Udeleženci so raziskovali spekter spolnih usmerjenosti in njihovo družbeno sprejemljivost ter se poglabljali v načine, kako lahko skozi odprt dialog in razumevanje podpremo posameznike pri oblikovanju njihove identitete.

  • Asst.-Prof. Dr. Dominik Stefan Mihalits in Priscilla Fabrizi, BSc – K operativni definiciji ekstremnega – kvantitativni pristopi in metodološki vpogledi. Delavnica je osvetlila proces operacionalizacije ekstremov in prikazala, kako jih je mogoče znanstveno prevesti v trden metodološki okvir.

  • Matej Vajda, mag. soc. – Moj kulturni zemljevid. Udeleženci so izvedli kulturno mapiranje, vajo, ki s pisanjem, risanjem in simboli omogoča, da se vidijo v novi luči. S tem so bolje razumeli vpliv svojih kultur na osebno in poklicno identiteto ter odnose z drugimi.

Ob zaključku so izbrani udeleženci predstavili glavne ugotovitve iz posameznih delavnic in delili svoje izkušnje ter spoznanja.

Celoten študijski dan je bil priložnost za združevanje teoretičnih spoznanj in praktičnih izkušenj, posredovanje znanja, krepitev skupnosti, izmenjavo idej ter spodbujanje inovacij na področju klinične prakse. Dogodek je odlično vodil in povezoval študent psihologije, Žan Leiler.