Dr. Andreja Poljanec na Evropskem kongresu psihologov 2025 na Cipru

V prvem tednu julija je na Cipru potekal 19. Evropski kongres psihologov (ECP 2025) pod geslom Transforming Psychological Science: the 2030 Agenda. Dogodek je zbral več kot 1.100 udeležencev iz 73 držav – raziskovalce, praktike, pedagoge in študente – z namenom oblikovanja odgovorov psihološke znanosti na sodobne družbene izzive.
Kongres je izpostavil vlogo psihologije pri oblikovanju bolj odporne, vključujoče in zdrave družbe. V ospredju so bila področja kot so duševno zdravje otrok, vpliv digitalizacije, psihološke dimenzije podnebnih sprememb, pomen čuječnosti in modrosti ter krepitev psihološke odpornosti posameznikov in skupnosti.
Med številnimi prispevki je svoje raziskovalno delo predstavila tudi vodja Oddelka za psihologijo na SFU Ljubljana, dr. Andreja Poljanec. Skupaj s sodelavci – doc. dr. Gašperjem Cankarjem, dr. Janezom Sečnikom in izr. prof. dr. Jernejem Buzetijem – je predstavila rezultate raziskave, opravljene med slovenskimi osnovnošolskimi učitelji. Raziskavo je podprl Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ).
Prezentizem med učitelji kot tihi dejavnik tveganja
Raziskava je pokazala zelo visoko stopnjo prezentizma – pojav, ko zaposleni prihajajo na delo kljub bolezni. Čeprav je lahko to odraz visoke predanosti učiteljskemu poklicu, takšna praksa dolgoročno prinaša tveganje za izgorelost in druge psihosomatske težave, saj se telo ob stalni obremenitvi ne zmore ustrezno regenerirati.
Avtorji raziskave opozarjajo, da učitelji za učinkovito in zdravo opravljanje svojega poslanstva potrebujejo več strokovne podpore, supervizije ter usposabljanj, ki bi jim omogočala boljše prepoznavanje in razmejevanje svojih čustev ter osebnih potreb od zahtev učencev in institucije.
Udeležba slovenskih psihologov na tako pomembnem evropskem dogodku ponovno potrjuje, da tudi domače raziskave pomembno prispevajo k razumevanju globalnih izzivov v vzgoji, izobraževanju in duševnem zdravju.
