Close Menu
Category:
Fakultetni študij
Objavljeno: 11. 01. 2025

Gostujoče predavanje doc. dr. Borisa Kerna: Vključujoča slovenščina

Predavanje na SFU Ljubljana doc. dr. Kern

V petek, 10. januarja 2025, je v okviru predmeta Komunikacijske vede in lingvistika potekalo izjemno zanimivo gostujoče predavanje z naslovom Vključujoča slovenščina, ki ga je izvedel doc. dr. Boris Kern, raziskovalec in strokovnjak na področju sodobne leksikologije, leksikografije ter družbeno občutljive rabe jezika.

Predavanje je študentom ponudilo vpogled v pomembno in aktualno tematiko spolno vključujoče in transvključujoče rabe slovenskega jezika. Doc. dr. Kern je predstavil zgodovinski pregled prizadevanj za odpravo seksistične rabe jezika v Sloveniji, ki segajo že v leto 1996, ko sta I. Ž. Žagar in M. Milharčič Hladnik izdala prve smernice za spolno vključujočo rabo jezika. Osrednji poudarek predavanja pa je bil namenjen iskanju jezikovnih rešitev za vključevanje nebinarnih in transspolnih oseb v slovenski jezikovni prostor.

Študentje so se seznanili z dvosmernim odnosom med jezikom in družbenimi pojavi ter izvedeli, kako jezik ne le odraža družbene spremembe, temveč jih tudi aktivno sooblikuje. Doc. dr. Kern je skozi primere iz prakse in raziskovalna dognanja poudaril, kako pomembno je, da jezik postane prostor vključevanja in enakopravnosti za vse družbene skupine, vključno z marginaliziranimi.

O predavatelju
Doc. dr. Boris Kern je raziskovalec na Inštitutu za slovenski jezik Fran Ramovša ZRC SAZU ter predavatelj na Fakulteti za humanistiko Univerze v Novi Gorici. Njegovo raziskovalno delo obsega sodobno leksikologijo, besedotvorje, pomenoslovje, pravopis in kvir jezikoslovje. Med njegovimi pomembnimi dosežki izstopajo uvedba koncepta stopenjskega besedotvorja, znanstvena monografija Stopenjsko besedotvorje (2017) in aktivna vloga pri pripravi tretje izdaje Slovarja slovenskega knjižnega jezika (eSSKJ). Posebno pozornost namenja družbenemu vidiku jezika, predvsem z vidika vključevanja marginaliziranih skupin, kar je poudaril tudi na tokratnem predavanju.