Filmski večer: Navadni ljudje
Psihoanalitični filmski klub, v sodelovanju z Društvom za promocijo duševnega zdravja, vabita na projekcijo dveh filmov, in pogovor ob koncu projekcij, v četrtek 22.2. ob 18.00 uri, v predavalnici P1 Univerze Sigmunda Freuda, Trubarjeva 65, Ljubljana.
Tema februarskega filmskega večera je varna navezanost in sindrom mrtve matere. Ukvarjali se bomo tudi z terapevtskimi intervencijami v filmu, ki jih bo predstavil mag. Miran Možina, dr. med. spec. psihiater in psihoterapevt.
Ob 18.00 uri bomo projekciji začeli s kratkim dokumentarcem: »Study of Maternal Deprivation - Before and After Therapy”, na temo eksperimentalnih situacij in (varne) navezanosti. Film je čb, v angleškem jeziku, z angleškimi podnapisi.
Sledi celovečerni film »Navadni ljudje” (Ordinary People), režijski prvenec Roberta Redforda iz leta 1980. Je prejemnik štirih oskarjev: za najboljši film, scenarij, režijo in stransko vlogo.
Gre za navidez preprosto, a čustveno intenzivno zgodbo o žalostnem razpadanju "popolne" družine ob tragičnih dogodkih.Posnet je po knjižni uspešnici Judith Guest iz leta 1976 in je njen prvi roman.
Film je kritika ameriškega srednjega sloja in prikrivanja čustvenih stisk za fasado prijetne, zadržane in diskretne družine, z udobnim načinom življenja. Mati (Mary Tyler Moore) je (navidezno) socialno zelo dobro prilagojena, priljubljena in občudovana, v krogu podobnih prijateljev in znancev. Igralka odlično interpretira kompleksno osebnostno dinamiko in čustveno praznino, ki jo oseba doživlja, a hkrati skriva. Keifer Southerland v vlogi očeta, izraža občutke nemoči ob ženi in sinu. Sin (Timothy Hutton) živi v senci občutkov krivde. Upre se odigravanju dodeljene vloge in se zateče k psihoterapevtu, ki ga odlično odigra Judd Hirsch.
V filmu tako lahko začutimo čustveno nedostopnost matere, pomanjkanje komunikacije, sram, skrivanje, nepristnost na eni strani in na drugi strani stisko in iskanje avtentičnih občutij, kar so igralci z odlično igro uspeli podoživeti in prenesti na nas, gledalce.
Pisateljica knjižnega dela je pokazala izredno razumevanje za notranji dialog likov ob soočanju z izgubo. Film pa je po mnenju kritikov presegel knjigo predvsem v globini podajanja občutkov, kar filmski medij omogoča v večji meri kot pisana beseda. Film je v angleškem jeziku s slovenskimi podnapisi.
Kompleksno odigrani liki so dobra iztočnica za pogovor po projekciji.
Prijavnico za filmski večer najdete TUKAJ.
Avtorica napovednika in organizatorka filmskih projekcij: mag. Irena Zagajšek, specializantka psihoanalitične psihoterapije.
* Fotografiranje dogodka: Obveščamo vas, da bo dogodek fotografiran. Nastali posnetki bodo objavljeni na spletni strani in družbenih omrežjih SFU Ljubljana za nadaljnje promocijske namene organizatorja.