Supervizija
Je proces interakcije, v katerem je vsak udeleženec akutno senzitiven na input in odgovore vsakega drugega (Praper,1999; po Dewald, 1987). Supervizija postaja vse bolj odprt prostor strokovne varnosti in čustvene kreativnosti, ki zahteva kompleksno delo na najrazličnejših področjih terapevtskega, pedagoškega in socialnega dela. S tem pa postaja tudi središče ustvarjanja novih strokovnih pristopov in generiranja znanja, ki ga zahteva delo z ljudmi v sodobnem času (Rožič, 2015).
Cilji tega procesa so:
- Ozaveščanje latentnega materiala,
- Pridobivanje izkušenj o lastnem vnosu v terapevtski proces,
- Urjenje v vlogi psihoterapevta,
- Izobraževanje (in nenazadnje pridobivanje profesionalne identitete).
Ko želimo podati osnovno shemo različnih supervizijskih modelov, se naslanjamo na t.i. konceptualni zemljevid (Bernard in Goodyear, 2004), ki sta jih razdelila v tri široke kategorije:
- Modeli, ki temeljijo na psihoterapevtskih teorijah;
- Razvojni modeli;
- Modeli socialnih vlog.
V okviru psihodinamske supervizije so se razvili trije modeli:
- V pacienta usmerjeni klasični model;
- V terapevta usmerjeni model;
- Supervizijsko matriko usmerjeni (relacijski) model.
V relacijskem modelu supervizorjeva avtoriteta izvira iz njegove zmožnosti, da sodeluje, reflektira, odigrava in interpretira relacijske teme, ki se pojavljajo v terapevtski ali supervizijski diadi. Avtoriteta izvira iz sposobnosti procesiranja izkušnje, ki se odvija v supervizorju in supervizantu. Supervizor je aktiven udeleženec vzajemnega supervizijskega procesa (Frawley-O Dea in Sarnat, 2001, po Rožič, 2015).
Potem ko smo septembra 2016 uspešno krenili s prvo generacijo, razpisujemo nov cikel dvoletnega usposabljanja iz supervizije v psihoterapiji.
Cilji izobraževanja
- Razvijati skupino supervizorjev različnih psihoterapevtskih pristopov na SFU Ljubljana.
- Razširiti mrežo supervizorjev za potrebe Psihoterapevtske ambulante SFU Ljubljana, pa tudi širše, za vsa društva in inštitute, ki sodelujejo s SFU Ljubljana.
- Spodbuditi razvoj akreditiranih programov izpopolnjevanja in magistrskega študija supervizije v psihoterapiji na SFU Ljubljana.
- Širiti znanja o superviziji v psihoterapiji v slovenskem prostoru.
Več v vabilu spodaj.